Ulei de măsline – sursă naturală de Omega 9

Astăzi vă vom prezenta beneficiile consumului de ulei de măsline – sursă naturală de Omega 9. Uleiul de măsline este unul dintre cele mai savuroase şi sănătoase dressing-uri pentru salate, însă este recomandat şi pentru gătit sau prepararea sosurilor şi a maionezei.

Ulei de masline - sursa naturala de Omega 9Pentru a-i convinge pe atenieni să o aleagă zeiţa protectoare a oraşului lor, Atena a oferit un copac de măslin. Atenienii au făcut o alegere înţeleaptă, deoarece măslinul a devenit un simbol al Greciei, o sursă continuă de hrană şi comerţ de-a lungul secolelor. Prin procesele mecanice de extragere a uleiului din măsline, toate vitaminele, mineralele şi acizii graşi din acest fruct deosebit sunt păstrate intacte.

De la greci, tradiţia folosirii uleiului de măsline în alimentaţia zilnică s-a răspândit în întregul bazin al Mediteranei. De secole, italienii, spaniolii, portughezii şi francezii folosesc ulei de măsline în mod curent pentru salate delicioase şi pline de nutrienţi esenţiali pentru o sănătate robustă.

Secretele ascunse în preţiosul ulei de măsline – sursă naturală de Omega 9

Acizii graşi 3, 6 şi 9 sunt substanţe esenţiale pentru buna funcţionare a sistemului imunitar şi pentru protejarea sistemului cardio-vascular. De asemenea, sunt un adjuvant important în tratamentul de întreţinere pentru diabet, prin acţiunea lor de stabilizare a nivelului glicemiei.

De ce am început să vorbim despre acizii graşi şi ce legătură au aceştia cu uleiul de măsline? Legătura este extrem e importantă, deoarece uleiul de măsline conţine 74% Omega 9, fiind cea mai bogată sursă naturală de acizi graşi de acest tip (prin comparaţie, grăsimile de origine animală conţin numai 40% – 50% acizi graşi Omega 9).

De ce este important consumul zilnic de Omega 9?

Acizii graşi mononesaturaţi, dintre care face parte şi Omega 9, sunt cunoscuţi şi sub denumirea de grăsimi bune. Organismul uman are nevoie de aceste tipuri de grăsimi, lucru confirmat de studiile medicale care au demonstrat că Omega 9, de exemplu, ajută la prevenirea mai multor tipuri de cancer şi a instalării hipertensiunii arteriale.

În plus, Omega 9 ţine sub control producerea şi stocarea de colesterol (grăsime rea) în organism şi, aşa cum am mai precizat, dar merită să repetăm, ajută la prevenirea bolilor cardio-vasculare, prin menţinerea arterelor curate, fără depuneri de grăsimi.

Aportul zilnic de Omega 9 în alimentaţie este de 50% din totalul de grăsimi nesaturate consumate (care nu ar trebui să depăşească 600 kcal, sau 60 de grame). Cum putem să ne asigurăm că includem suficient Omega 9 în dieta noastră zilnică? Simplu: prin înlocuirea uleiului de floarea soarelui cu ulei de măsline – sursă naturală de Omega 9.

Aroma deosebită, gustul uşor fructat al acestui ulei îl recomandă pentru absolut orice fel de salate, de la salata de crudităţi, până la salata de vinete sau, de ce nu, salata de icre. De asemenea, poate fi utilizat la gătit, pentru carnea de pui, peşte sau curcan, conferindu-le un gust şi o frăgezime deosebite.

Din fericire, acest minunat dar al zeilor către greci este prezent pe piaţa românească în toate magazinele, la preţuri accesibile. Odată cu deschiderea din ce în ce mai mare către restul Europei, am început să le adoptăm şi obiceiurile alimentare sănătoase. Bucătăria noastră începe să se diversifice feluri de mâncare specifice dietei mediteraneene, iar gospodinele din România au început deja să prepare feluri de mâncare din bucătăria internaţională.

Astfel, putem să fim cu toţii mai sănătoşi şi mai plini de energie şi poftă de viaţă consumând un aliment simplu şi delicios: ulei de măsline, sursă naturală de Omega 9 şi de savoare pentru toate felurile de mâncare în care este inclus.


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*