Migdale – sursă naturală de Omega 9

Cunoscute de pe vremea Egiptului Antic, migdalele sunt o adevărată comoară de beneficii pentru sănătate şi frumuseţe. Celebra regină Cleopatra se îmbăia în lapte de migdale pentru a-şi menţine pielea fină şi catifelată, iar cei mai celebri parfumieri aduc o notă de seducţie subtilă în esenţele create prin adăugarea de extract de migdale. Pe lângă aceste numeroase utilizări, putem să mai adăugăm încă una pe lista beneficiilor oferite de migdale – sursă naturală de Omega 9.

Migdale - sursa naturala de Omega 9Migdalele sunt apreciate pentru parfumul lor specific, care îmbogăţeşte gustul prăjiturilor şi cremelor fine. De asemenea, sunt un preţios ingredient al industriei cosmetice. Cei pasionaţi de un regim alimentar bazat pe suplimente naturale din seminţe şi fructe uscate includ întotdeauna migdalele în mixurile preferate pentru stimularea energiei sau saţietate.

Care sunt principalele utilizări ale migdalelor?

Pe lângă gustul deosebit, migdalele au şi o textură onctuoasă, care se pretează pentru aplicări externe pentru vindecarea inflamaţiilor şi arsurilor. Astfel, foarte multe persoane folosesc piureul de migdale sau laptele de migdale ca antiinflamator şi dezinfectant, dar şi ca tratament cosmetic natural pentru ten.

Consumate ca atare sau sub formă de lapte, migdalele au o cunoscută acţiune anti-cancerigenă, previn instalarea anemiei şi au efect antioxidant. De asemenea, migdalele sunt un aliment extrem de versatil, care poate fi consumat atât în feluri sărate, cât şi în dulciuri. Însă mai avem un motiv pentru care vă recomandăm să consumaţi migdale – sursă naturală de Omega 9, vă ajută să combateţi colesterolul rău (LDL), să vă menţineţi sub control greutatea corporală şi să luptaţi contra diabetului.

Ajutor în diete şi pentru menţinerea tinereţii

Pentru cei care ţin diete, migdalele reprezintă un snack sănătos între mese, care le asigură aportul de nutrienţi necesari, dar şi de minerale precum manganul, cuprul şi întregul complex de vitamine B pentru un plus de energie. De asemenea, migdalele sunt bogate în vitamina E – esenţială pentru menţinerea supleţei tenului şi părului – şi în calciu, pentru oase puternice şi dinţi sănătoşi.

Cum preparăm laptele de migdale?

Cea mai eficientă modalitate de a beneficia de toate substanţele nutritive şi sănătoase din migdale ca sursă naturală de Omega 9 este laptele de migdale. Pentru prepararea acestuia, vom avea nevoie de:

  • 1 cană de migdale crude înmuiate (se vor lăsa peste noapte într-un castron cu apă)
  • 3 căni de apă
  • 1 baton de vanilie (fără seminţe)
  • 2-3 linguri de miere

Sâmburii de migdale şi apa se amestecă la blender până se obţine o pastă omogenă. Pasta se pune într-un tifon şi se scurge bine tot lichidul. Pasta solidă rămasă poate fi păstrată pentru a fi utilizată ca mască pentru ten sau păr. Lichidul scurs se pute iarăşi în blender împreună cu mierea şi batonul de vanilie. Laptele astfel obţinut se ţine la frigider şi poate fi consumat după 24 de ore de macerare, dar nu mai târziu de 5 zile de la preparare.

Laptele de migdale reţine cel mai mare procent de vitamine, minerale şi acizi graşi, printre care şi Omega 3 şi 9. Este o băutură delicioasă, extrem de sănătoasă şi uşor de preparat. Prin consumul frecvent, laptele de migdale vă ajută să vă protejaţi împotriva bolilor cardio-vasculare prin menţinerea arterelor curate şi să aveţi un sistem nervos sănătos şi echilibrat.

Este aproape incredibil câte beneficii pentru sănătate şi un aspect fizic plăcut pot aduce aceşti sâmburi de migdale! Ca întotdeauna, natura ne pune la dispoziţie tot ce avem nevoie pentru a ne hrăni bine şi a ne bucura de viaţă din plin. Aşadar, să nu uităm să includem pe lista snack-urilor favorite şi migdale – sursă naturală de Omega 9 şi numeroase proteine şi vitamine esenţiale.


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*