Avocado – sursă naturală de Omega 9

Considerat de multă lume o legumă, nu un fruct, deoarece nu este dulce, avocado provine din Mexic şi Guatemala şi mai este cunoscut şi sub denumirile de „fructul de unt” sau „pară crocodil” în ţările de origine. Acest articol îşi propune să vă prezinte cele mai importante motive pentru care ar trebui să includeţi în dieta dumneavoastră avocado – sursă naturală de Omega 9 şi numeroase alte vitamine şi fibre esenţiale unei nutriţii sănătoase.

Avocado - sursa naturala de Omega 9Avocado creşte în copaci foarte înalţi, care pot ajunge până la 65 metri. Acestui copac îi prieşte clima caldă şi umedă a Americii Latine, iar recoltarea are o particularitate anume: fructele trebuie culese cam cu 2 săptămâni înainte de a se coace. De aceea, fructele cumpărate din magazin mai trebuie lăsate cam 4-5 zile înainte de a fi consumate. Momentul ideal este când coaja fructului de avocado este maronie, iar fructul este un pic moale la palpare.

Cum se consumă avocado?

Fructul de avocado are o consistenţă untoasă şi un gust specific oleaginos. Nu se consumă ca atare, ci sub formă de pastă tartinabilă (în locul untului sau margarinei), în salate de crudităţi sau ca şi guacamole (un sos acrişor-picant servit alături de tortillas – un fel de chipsuri din făină de porumb).

Avocado poate fi servit şi ca garnitură la friptură, tăiat în bucăţele şi presărat cu puţină sare şi zeamă de lămâie sau lime. Poate fi făcut şi piure la blender cu puţin ulei de măsline şi sare după gust, sau inclus în omletă ori în iaurt, alături de musli.

De ce este recomandat să consumăm avocado?

Din textura şi gustul său, deducem importanţa pentru sănătate a fructului de avocado – sursă naturală de Omega 9, acid folic, potasiu, vitaminele B6, C, E şi K, dar şi fibre naturale. De altfel, avocado a fost declarat fructul cel mai nutritiv de către Cartea Recordurilor Guiness.

Medicii şi nutriţioniştii recomandă consumul frecvent de avocado, datorită aportului de fibre pentru menţinerea unei digestii sănătoase, a rolului său antiinflamator, de reducere a cantităţii de colesterol LDL din organism şi a trigliceridelor din sânge. Practic, un fruct de avocado îi asigură organismului cele mai importante vitamine şi minerale, iar pentru femei aduce şi un aport semnificativ de acid folic (esenţial pentru sănătatea concepţiei şi a unei sarcini fără probleme).

Avocado ar trebui introdus cât mai devreme în regimul alimentar al copiilor, pentru a le asigura în mod simplu, cu o singură porţie, toate vitaminele şi mineralele necesare creşterii armonioase. Chiar dacă acest fruct are un gust specific, diferit de fructele şi legumele tradiţionale din bucătăria românească, veţi descoperi că acesta adaugă o savoare deosebită sandvişurilor şi salatelor dumneavoastră şi veţi ajunge să apreciaţi atât gustul cât şi beneficiile nutriţionale ale fructului avocado – sursă naturală de Omega 3.

Cum alegem şi curăţăm fructele de avocado?

După cum am specificat, fructele pe care le găsiţi în comerţ sunt încă incomplet coapte. Culoarea cojii acestora este verde închis. În această stare, fructul este încă impropriu consumului. Atunci când coaja se închide la culoare, căpătând o tentă maronie, avocado este ideal pentru a fi consumat ca garnitură sau în salate. Atunci când devine moale la palpare, este perfect pentru pastă tartinabilă, piure sau guacamole.

Cel mai uşor mod de a curăţa un fruct de avocado este tăierea acestuia în două pe lungime şi extragerea seminţei (mare, lemnoasă) cu o lingură. După aceasta, în funcţie de cât de copt este fructul, acesta poate fi tăiat în felii şi decojit, sau pulpa acestuia se extrage uşor cu lingura din coajă.

Iată, deci, toate micile secrete care se ascund în spatele unuia dintre cele mai hrănitoare fructe pe care ni le oferă natura: avocado, sursă naturală de Omega 9, vitamine şi fibre.


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*