Arahidele – sursă naturală de Omega 9

Ne însoţesc în sălile de cinema, stau alături de noi şi prietenii noştri la meciuri, sau când ne strângem laolaltă ca să petrecem o seară împreună. Sunt arahidele, gustări populare alături de covrigeii săraţi şi seminţele de floarea soarelui. Dar ştiaţi că, dacă le consumăm în mod corect, sunt un aliment extrem de sănătos? Să vorbim aşadar despre beneficiile pe care ni le aduc arahidele – sursă naturală de Omega 9.

Arahide - sursa naturala de Omega 9Arahidele sunt o gustare devenită foarte populară în ţara noastră în special după revoluţie. Din păcate, majoritatea dintre noi le consumăm într-un mod care ne poate crea probleme de sănătate: sărate şi prăjite. În acest mod, arahidele îngreunează digestia şi pot avea efecte toxice asupra ficatului.

Însă dacă sunt consumate proaspete şi în cantităţi moderate, arahidele sunt extrem de sănătoase şi hrănitoare. Haideţi să vedem de ce este bine să le includem frecvent în alimentaţie:

1. Scad riscul apariţiei maladiei Alzheimer

Bogate în complexul de vitamine B – în special B1, B2, B3 şi B6 – arahidele sunt un puternic aliat al organismului pentru prevenirea instalării maladiei Alzheimer. Aşa cum am spus iniţial, acest beneficiu, ca şi toate celelalte pe care le vom discuta, apar numai dacă alegem să consumăm arahidele proaspete sau sub formă de unt de arahide.

2. Reduc riscul apariţiei cancerului

Arahidele conţin o substanţă numită fitosterol care protejează celulele organismului împotriva deteriorării şi transformării în celule canceroase. De asemenea, în cazul în care o celulă se îmbolnăveşte, fitosterolii previn propagarea acesteia prin multiplicare.

3. Arahidele – sursă naturală de Omega 9

Bogate în acizi graşi mononesaturaţi, în special Omega 9, arahidele reprezintă un aliment necesar în lupta contra bolilor cardio-vasculare. Omega 9 reduce nivelul de colesterol rău în organism, unul din principalele cauze ale apariţiei bolilor sistemului vascular şi ale inimii.

Cum depistăm lipsa de Omega 9 în organism? Principalele simptome ale deficienţei de Omega 9 sunt: eczemele pielii, pofta de alimente grase, pierderea părului, articulaţiile rigide sau dureroase.

Untul de arahide – un mod sănătos de a consuma arahide

Ca şi pentru orice alt aliment, moderaţia este un aspect esenţial. Deci, cum putem consuma arahidele – sursă naturală de Omega 9? Un răspuns este untul de arahide, foarte popular în Statele Unite, dar foarte puţin popular în Europa.

Consumat cu moderaţie, untul de arahide este gustos, săţios şi sănătos care poate înlocui cu succes untul, margarina sau brânza tartinabilă. Bogat în fibre şi proteine, un strat subţire de unt de arahide întins pe pâine la micul dejun vă va asigura energia şi vitalitatea de care aveţi nevoie pe parcursul zilei. Întrucât o cantitate redusă dă senzaţia de saţietate, este recomandat dacă doriţi să pierdeţi câteva kilograme fără a vă impune un regim alimentar strict.

În prezent, untul de arahide se găseşte în lanţurile mari de super- şi hypermarketuri, la preţuri accesibile. Chiar dacă nu sunteţi obişnuiţi cu acest aliment, ar trebui să încercaţi măcar o dată să consumaţi un sandviş cu unt de arahide. Este unul din cele mai simple moduri de a consuma arahidele – sursă naturală de Omega 9.


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*