Surse naturale Omega 9

Omega 9 este un acid monosaturat oleaginos sau acid oleic. Nu este un acid gras atât de esențial precum Omega 3 sau Omega 6 pentru că este produs natural de către organism, în cantităţi mici. Care sunt sursele naturale de Omega 9 și ce fac ele, vei afla din materialul următor.

Surse naturale de Omega 9În principiu, dacă există cantităţi suficiente de Omega 6, atunci organismul poate produce şi Omega 9. De aceea, dacă Omega 3 și Omega 6 lipsesc din dietă, atunci trebuie să îți iei aportul de Omega 9 separat.

În mod normal, Omega 9 se găsește în:

- ulei de măsline;
- avocado;
- migdale;
- arahide;
- ulei de susan;
- fistic;
- alune.

Omega 9 se mai găseşte şi în grăsimile animale.

Uleiurile speciale pentru prepararea mâncărurilor, uleiul de rapiţă sau uleiul de floarea-soarelui, au un aport mărit de grăsimi monosaturate (>70%) și reduc factorii care contribuie la bolile de inimă sau la apariția diabetului.

Acizii grași Omega 9 se regăsesc în diferite tipuri de animale, dar și în plante. Uleiurile de rapița, floarea-soarelui, măsline sau nuci conțin Omega 9 în cantități mari, de aceea mai sunt denumite şi surse de acizi graşi de necombătut. Aceste uleiuri sunt mai sănătoase şi mai nutritive decât uleiurile vegetale de gătit parţial hidrogenate.

Cum funcţionează acizii grași Omega 9 asupra sănătății acizii?

Sursele bogate în Omega 9 au un efect de îmbunătățire a colesterolului ”bun” HDL și de scădere a colesterolului ”rău” LDL. Astfel, ele elimină acumularea grăsimilor din artere, cauză a infarctului sau a accidentelor vasculare cerebrale. Uleiul de rapiță și cel de floarea-soarelui conțin grăsimi mononesaturate, au cantități reduse de grăsimi saturate și niciun tip de grăsimi trans.

Food and Drug Administration din SUA a aprobat uleiul de rapiță ca fiind extrem de sănătos: ”consumul de ulei de rapiță nu ar trebui să depășească o lingură și jumătate zilnic, pentru reducerea riscului de boală coronariană ischemică, datorită grăsimilor nesaturate pe care acest tip de ulei le conține. Pentru a ajunge la aceste rezultate, uleiul de rapiță trebuie să înlocuiască grăsimile saturate și să nu depășească numărul total de calorii asimilate într-o zi”.

Despre alimentele care conțin Omega 9

Alimentele enumerate mai sus ca fiind surse de Omega 9 au un aport mărit de diferiți nutrienți care ajută la o bună funcționare a organismului.

Uleiul de măsline a fost utilizat încă din antichitate; este o sursă ideală de grăsimi mononesaturate și are un rol importan în dieta mediteraneană. Are un conținut ridicat de antioxidanți, prevenind apariția bolilor de inimă sau scăzând colesterolul ”rău” LDL. Uleiul de măsline este tolerat de stomac, având indicații chiar și în cazul ulcerului sau a gastritei.

Datorită proprietăților sale, previne apariția cancerului, a diabetului zaharat, menține greutatea corporală și și-a dovedit eficiența în problemele inflamatorii, ameliorând astmul sau artrita.

Poate fi folosit atât în alimentație, cât și ca produs cosmetic natural.

Avocado are foarte multe substanțe nutritive: vitamina A, vitamina C, vitamina B6, vitamina E, vitamina K, acid folic, cupru, potasiu și magneziu. Este foarte bun în prevenirea bolilor de inimă, a problemelor de circulație sanguină, a hipertensiunii arteriale, prin reglarea acesteia.

Acidul foluc din avocado scade nu doar riscul de boli cardiovasculare, dar și de accident vascular cerebral. De asemenea, prin intermediul acizilor grași esențiali conținuți, previne apariția cancerului de sân sau de prostată.

Avocado se poate prepara sub formă de cremă, dat prin blender, când este copt, la care se adaugă puțină sare, zemă de lămâie sau, după gust și consistență, ulei de măsline.

Migdalele reduc riscul de atac de cord, protejează pereții arterelor, reduc colesterolul ”rău”, contribuie la oase și dinți puternici, datorită aportului de vitamina C, ajută la pierderea în greutate, scad nivelul de zahăr din sânge, hrănesc sistemul nervos, aduc un aport valoros la funcționarea bună a creierului.

Se pot consuma înmuiate în prealabil, ajutând la eliberarea nutrienților în organism. Făina de migdale nu conțin gluten, iar laptele de migdale este ideal pentru smoothie-uri, în cazul vegetarienilor, veganilor sau a celor care au intoleranță la lactoză.

Arahidele sunt excelente surse de fibre, minerale sau vitamine. Astfel, ajută la menținerea sănătății inimii, dar și a sistemului nervos, la lupta împotriva cancerului sau împotriva îmbătrânirii. Este de preferat să fie consumate fără a fi prăjite sau sărate.

Fisticul conține, printre altele, vitamina E, cea care ajută la protejarea celulelor nervoase, la scăderea riscului de boala Parkinson, ajută la regenerarea celulară.

Aceleași efecte le au și alunele sau uleiul de susan asupra organismului. Toate alimentele menționate mai sus sunt ideale ca ”gustări între mese”, ca ingrediente pentru salate, însă nu trebuie supuse prăjelilor, pentru că pot deveni nocive, toxice.

Omega 9 ajută organismul să se mențină sănătos, ține bolile de inimă departe și întărește funcțiile creierului. Așadar, orice sursă naturală de Omega 3 ați alege, el trebuie consumat în cantități mici, care să nu depășească doza zilnică recomandată, să nu fie supus părjirii și să nu conțină sare. Acestea fiind spuse, ia-ți doza de sănătate, în fiecare zi!

Ulei de susan - sursa naturala de Omega 9

Ulei de susan – sursă naturală de Omega 9

În încercarea de a mânca sănătos şi gustos, încercăm în fiecare zi alimente noi. Oferta bogată a lanţurilor de magazine, precum şi micile băcănii cu specific internaţional ne îmbie cu numeroase alimente populare în diverse colţuri ale lumii. Astăzi dorim să vă propunem să încercaţi să consumaţi ulei de susan […] mai mult »

Ulei de masline - sursa naturala de Omega 9

Ulei de măsline – sursă naturală de Omega 9

Astăzi vă vom prezenta beneficiile consumului de ulei de măsline – sursă naturală de Omega 9. Uleiul de măsline este unul dintre cele mai savuroase şi sănătoase dressing-uri pentru salate, însă este recomandat şi pentru gătit sau prepararea sosurilor şi a maionezei. Pentru a-i convinge pe atenieni să o aleagă […] mai mult »

Migdale - sursa naturala de Omega 9

Migdale – sursă naturală de Omega 9

Cunoscute de pe vremea Egiptului Antic, migdalele sunt o adevărată comoară de beneficii pentru sănătate şi frumuseţe. Celebra regină Cleopatra se îmbăia în lapte de migdale pentru a-şi menţine pielea fină şi catifelată, iar cei mai celebri parfumieri aduc o notă de seducţie subtilă în esenţele create prin adăugarea de […] mai mult »

Fistic - - sursa naturala de Omega 9

Fistic – sursă naturală de Omega 9

Consumat de milenii în vestul Asiei şi în Orientul Apropiat, adorat de celebra regina Sheba şi considerat fruct purtător de noroc pentru îndrăgostiţi în străvechea Persie, fisticul este un fruct oleaginos cu un gust fin şi deosebit, preferat ca gustare în toată lumea. Fisticul, pe lângă faptul că este o […] mai mult »

Avocado - sursa naturala de Omega 9

Avocado – sursă naturală de Omega 9

Considerat de multă lume o legumă, nu un fruct, deoarece nu este dulce, avocado provine din Mexic şi Guatemala şi mai este cunoscut şi sub denumirile de „fructul de unt” sau „pară crocodil” în ţările de origine. Acest articol îşi propune să vă prezinte cele mai importante motive pentru care […] mai mult »