Surse naturale Omega 6

Cu toții am auzit de acizii grași și de importanța lor în alimentația noastră, dar sunt sigură că încă sunt multe persoane care nu știu exact ce sunt acești acizi grași, la ce ne ajută și de ce sunt atât de importanți pentru noi. În primul rând, acizii grași sunt esențiali pentru sănătatea noastră, deoarece contribuie la o multitudine de procese ce au loc în organismul nostru. Din păcate însă, corpul uman nu își poate produce singur acești acizi, de aceea trebuie să-i asimileze din diferite alimente. În special, acizii grași Omega 3 și Omega 6 se regăsesc în grăsimile vegetale și animale pe care le consumăm, cum ar fi: nuci, uleiuri vegetale, unt, pește, etc.

Surse naturale de Omega 6Acizii grași ne ajută foarte mult în reglarea nivelului colesterolului din sânge și la păstrarea unei proporții optime între colesterolul rău și cel bun. În plus, aceștia ajută foarte mult sistemul cardio-vascular, reducând riscul de infarct miocardic și de accidente vasculare. Aceste elemente esențiale ne vin în ajutor și pentru menținerea echilibrului emoțional, foarte utile în perioadele mai încărcate. Așadar, așa-numiții acizi grași au un rol extrem de important pentru sănătatea noastră și nu ar trebui neglijați.

Însă, mai este un aspect la care trebuie să fim atenți, și anume la raportul dintre Omega 3 și Omega 6 din anumite alimente. În mod ideal, un aliment bogat în acizi grași este cel mai util pentru noi în momentul în care are de trei ori mai mult Omega 3 decât Omega 6. Asta deoarece acizii din gama Omega 3 aduc cele mai multe din beneficiile prezentate mai sus, iar cei din gama Omega 6 sunt și ei importanți, însă consumați în exces pot deveni dăunători. Asta nu înseamna că acizii din familia Omega 6 ar trebui evitați, deoarece ei sunt cei care joacă rolul cel mai important în reglarea nivelului de colesterol în sânge. Poate părea puțin complicat la început, dar de fapt este foarte simplu:

Acizii din gama Omega 3 au foarte multe efecte pozitive pentru organismul nostru și ar trebui să consumăm cât mai mult din acest element benefic. Sursele de Omega 3 sunt mult mai puține, iar dieta europeană nu conține foarte multe alimente care să ne furnizeze acest acid.

Acizii din gama Omega 6 au și ei câteva beneficii pentru sănătate, cele mai importante fiind scăderea colesterolului rău și creșterea celui bun. Însă, pentru că dieta europeană conține mult mai multe surse de Omega 6, există riscul de a avea nivele prea mari din acest element.

Acum că am clarificat puțin acest subiect, haideți să discutăm și despre cele mai bune surse naturale de Omega 6. Dacă acizii din gama Omega 3 sunt cei care se regăsesc cel mai mult în diferite tipuri de pește, cele mai bune surse naturale de Omega 6 sunt fructele oleaginoase și uleiurile obținute din acestea. Atenție însă, uleiurile rafinate, cum este cel de floarea soarelui pe care îl găsim pe toate rafturile, nu sunt bune pentru sănătatea noastră și pentru a beneficia de toate efectele pozitive asupra sănătății, ar trebui să trecem la consumul uleiurilor presate la rece. Veți vedea că și aroma este mult mai puternică în cazul uleiurilor care nu au fost rafinate excesiv. Așadar, cele mai bune surse naturale de Omega 6 sunt:

- Nucile
- Migdalele
- Nucile Caju
- Semințele de floarea soarelui
- Semințele de in
- Untul
- Uleiul de floarea soarelui
- Uleiul de porumb
- Uleiul de nuci
- Uleiul de soia
- Uleiul din germeni de grâu
- Uleiul din sâmburi de struguri
- Uleiul de măsline
- Uleiul din semințe de in

Untul - sursa naturala de Omega 6

Untul – sursă naturală de Omega 6

Acizii grași din gama Omega 6 sunt esențiali pentru menținerea sănătății organismului nostru și nu trebuie neglijați. Din fericire, în dieta europeană există o mulțime de alimente, precum untul, care reprezintă excelente surse de acizi grași din gama Omega 6, însă trebuie să fim foarte atenți să nu depășim cantitatea […] mai mult »

Ulei de nuca - sursa naturala de Omega 6

Ulei de nucă – sursă naturală de Omega 6

Nu știu câți dintre voi au auzit până acum de uleiul de nucă sau câți v-ați încumetat să-l încercați, însă pot să vă spun că pe lângă faptul că este extrem de benefic pentru sănătatea noastră, acesta are un gust delicios, cu o aromă subtilă de nuci. Pe scurt, acest […] mai mult »