Suplimente Omega 9

Nu e de mirare că există o mare confuzie cu privire la ceea ce uleiurile, peștele și nucile sunt considerate grăsimi sănătoase și care nu sunt. Cei mai mulți au auzit de acizi grași omega-3 și poate chiar acizi grași omega-6, dar ce știți despre acizii grași omega-9 și beneficiile acizilor grași omega-9 disponibili în acest tip de grăsime?

suplimente omega 9

Acizii grași Omega-9 sunt dintr-o familie de grăsimi nesaturate care se găsesc frecvent în grăsimile vegetale și animale. Acești acizi grași sunt, de asemenea, cunoscuți sub numele de acid oleic sau de grăsimi mononesaturate și se găsesc adesea în ulei de canola, ulei de șofrănel, ulei de măsline, ulei de muștar, ulei de nuci și nuci cum ar fi migdale. Cu toate acestea, spre deosebire de acizi grași omega-3 și omega-6, acizii grași omega-9 pot fi produși de organism, ceea ce înseamnă că necesitatea de a suplimenta nu este la fel de importantă ca și omega-3-ul popular.

Beneficii suplimente omega 9

Omega-9 are beneficii pentru inimă, pentru creier și pentru bunăstarea generală atunci când sunt consumate și produse cu moderație. Iată câteva beneficii cheie a acizilor grași omega-9 pentru sănătatea ta:

1. Poate ajuta la reducerea riscului de boli cardiovasculare și accident vascular cerebral

Cercetările au arătat că acizii grași omega-9 pot ajuta la reducerea riscului de boli cardiovasculare și accident vascular cerebral. Omega-9 are beneficii pentru sănătatea inimii, deoarece acizii grași omega-9 s-a arătat că duc la creșterea colesterolului HDL (colesterolul bun) și scad colesterolul LDL (colesterolul rău). Acest lucru poate ajuta la eliminarea acumulării de plăci în artere, pe care o cunoaștem ca fiind una dintre cauzele atacurilor de cord și a accidentelor vasculare cerebrale.

Uleiul de canola, de exemplu, este bogat în grăsimi mononesaturate, bogat în grăsimi saturate și are zero grăsimi trans, dar este foarte greu să obțineți ulei de canola nemodificat genetic. În timp ce industria se schimbă, ar fi mai bine să pregătiți alimente la domiciliu. Alți acizi grași omega-9 buni sunt avocado și migdale. Aportul zilnic de grăsimi sănătoase poate reduce riscul de boală coronariană din cauza conținutului de grăsimi nesaturați, însă se recomandă moderarea cantității pe care o luați zilnic.

2. Creșterea energiei, scăderea furiei și ameliorarea spiritului

Acizii grași Omega-9, găsiți în acidul oleic, pot ajuta la creșterea energiei, scăderea furiei și sporirea stării de spirit. Un studiu s-a axat pe stabilirea faptului dacă "scăderea raportului dintre acizi grași saturați și acizi grași mononesaturați din dieta occidentală ar afecta activitatea fizică și cantitatea de energie utilizată. Studiile privind activitatea fizică și schimbările de dispoziție pot însemna că tipul de grăsime pe care îl consumăm ar putea modifica funcția cognitivă. " Studiul a concluzionat că utilizarea acidului oleic a fost asociată cu o activitate fizică crescută, cu disponibilitate de mai multă energie și cu mai puțină furie. Deci, dacă sunteți extenuat și iritabili, poate doriți să creșteți nivelul de energie cu omega-9, deoarece beneficiile omega-9 se extind la nivelul de dispoziție și de energie

3. Pot avea beneficii pentru pe cei care suferă de  Alzheimer

Acidul erucic este un acid gras omega-9 mononesaturat care se găsește în grăsimi cum ar fi uleiul de muștar. Studiile arată că aceasta poate normaliza acumularea de acizi grași cu lanț foarte lung în creierul pacienților care suferă de adrenoleucodistrofia X (ALD), care este o tulburare genetică gravă care afectează glandele suprarenale, măduva spinării și sistemul nervos. Este posibil ca uleiul de muștar să îmbunătățească funcția cognitivă - îmbunătățind astfel diminuarea memoriei.

Unele studii au deminstrat că acidul erucic poate fi un agent terapeutic pentru bolile asociate cu deficite cognitive, cum ar fi boala Alzheimer. Aceasta înseamnă că puteți adăuga o îmbunătățire a memoriei și o funcție cognitivă îmbunătățită în lista beneficiilor pentru omega-9.

Cel mai bune alimente care conțin un nivel ridicat de acizi grași Omega-9

floarea-soarelui – uleiul de floarea-soarelui are un conținut scăzut de grăsimi saturate și este bogat în vitamina E. Este deosebit de util pentru prăjit.
alune
Șofran
Nuci de macadamia
Ulei de soia
Ulei de măsline - este o sursă bună, dar nu cea mai bună, a acidului oleic de acid gras omega-9. Acest acid este asociat cu scăderea tensiunii arteriale, atunci când uleiul este consumat "brut", adică se utilizează pentru prepararea legumelor sau pentru înmuierea pâinii, nu în prăjire.
Uleiul de arahide conține atât acid oleic, cât și acid palmitic
Ulei de rapiță
Unt de migdale
Ulei de avocado

Riscurile utilizării necorespunzătoare a acizilor grași Omega-9

Au fost multe controverse cu privire la utilizarea internă a uleiului de muștar, o sursă de top de omega-9. Chiar dacă bucătarii folosesc regulat ulei de muștar, asigurați-vă că vă consultați cu medicul dumneavoastră sau medicul general înainte de a utiliza ulei de muștar sau ceva nou în dieta voastră. De asemenea, este crucial să aveți un echilibru adecvat al grăsimilor omega. Prea multe omega-6, în special, pot fi dăunătoare.

Persoanele cu afecțiuni specifice, cum ar fi eczemă, psoriazis, artrită, diabet sau sensibilitate la sân, ar trebui să consulte medicii înainte de a lua orice suplimente de omega-6. Atât uleiul de boraț, cât și uleiul de primăvară au scăzut pragul de convulsii; prin urmare, persoanele care necesită medicamente anticonvulsivante ar trebui să fie atente și să discute cu medicul lor. Unii acizi grași omega-6, cum ar fi GLA, pot crește sau scădea efectele anumitor medicamente.

Cum folosim acizii grași Omega-9?

Spre deosebire de acizi grași omega-3 și omega-6, acizii grași omega-9 pot fi produși de către organism, ceea ce înseamnă că necesitatea de a suplimenta nu este la fel de importantă ca și omega-3-ul popular.

Beneficiile Omega-9 includ reducerea riscului de boli cardiovasculare și accident vascular cerebral; creșterea energiei, scăderea furiei și sporirea stării de spirit; și potențial beneficii pentru persoanele cu Alzheimer. Unele dintre produsele alimentare de top pentru a obține beneficii oferite de acizii grași omega-9 includ floarea-soarelui, alune, șofrănaș, nuci macadamia, ulei de soia, ulei de măsline, ulei de canola, unt de migdale și ulei de avocado.

Sunt acizii grași Omega-9 sănătoși?

Spre deosebire de cele acizii grași 3 și 6, grăsimile Omega-9 nu sunt acizi grași "esențiali". Asta înseamnă că nu trebuie sa îi aduci în dieta ta - dacă trupul tău are nevoie, poate să-și facă propriile provizii. Acizii grași Omega-3, trebuie să îi obții din mâncare, dar pentru acizii grași Omega-9, oamenii sănătoși dispun de tot echipamentul pentru a-și face propriile lor provizii.

Asta nu înseamnă neapărat că mâncarea este rea pentru voi,  totuși, haideți să aruncăm o privire mai atentă. În cadrul grupului general de "grăsimi omega-9" există mai mulți acizi grași individuali.

Acizii grași omega-9 includ:

Acidul oleic: o grăsime mononesaturată găsită în ulei de măsline, ulei de macadamia, grăsime de pasăre și untură.
Acid erucic - se găsește în principal în ulei de canola și ulei de muștar
Acidul nervos: o grăsime mononesaturate importantă pentru funcția creierului sănătoasă. Se găsește în somon, nuci (în special macadamias) și semințe.

Avem nevoie de suplimente Omega 9?

Aproape cu siguranță nu. Singurul moment în care ați putea beneficia de suplimente Omega-9 este dacă ați avea o deficiență gravă atât în grăsimile Omega-6, cât și în cele Omega-3 și nu ați avut niciodată posibilitatea de a le obține prin dietă. Deoarece aceasta este o situație extrem de rară, șansele sunt excelente ca un supliment Omega-9 să fie doar o risipă de bani. Nu acordați atenție sticlelor care țipă despre conținutul lor "Omega-9!" - este doar o încercare de a vă impresiona cu multe cuvinte științifice și de a vă face să vă îngrijorați de ceva ce nu trebuie să vă faceți griji. Mai degarabă sunt indicate  suplimentele "Omega 3-6-9" deoarece vă oferă întregul complex de acizi grași, însă și acest complex de suplimente trebuie folosit cu grijă și sub atenta supraveghere a medicului deoarece poate produce diferite efecte adverse.

Dacă mâncați o mulțime de fructe de mare și o cantitate suficientă de grăsimi saturate sănătoase, veți obține automat toți acizii grași de care aveți nevoie, atât esențiali, cât și neesențiali. Nu este nevoie să mâncați alimente specifice doar pentru a obține Omega-9. Principalele tipuri de acizi grași omega 9 care sunt importanți în organismul uman sunt acizii oleic și erucic. Sursele alimentare de acid oleic sunt uleiurile de măsline, arahide și ulei de floarea-soarelui. Acidul erucic se găsește în uleiurile de semințe de rapiță și de muștar. Deși uleiul de canola este tehnic din semințe de rapiță, el a fost transversat și modificat genetic pentru a reduce conținutul său de acid erucic. Alimentele care conțin în mod natural grăsimi omega 9 sunt: măsline, avocado, ulei de susan și nuci, cum ar fi: migdale, arahide, pecan, fistic, alune și macadamia. Pur și simplu folosind 1-2 linguri de ulei de măsline la gătit în fiecare zi, acest lucru va oferi organismului vostru cu mai multe suficiente grăsimi omega 9 pentru a susține sănătatea.

Iată câteva lucruri pe care trebuie să le cunoașteți despre cea mai comună formă de grăsime pe care o consumați și cea mai comună formă de grăsime din corpul vostru:

Acizii grași Omega-9 sunt acizii grași pe care-i depozităm în corpul nostru sub formă de grăsime. Corpurile noastre au un pic de omega-3 și mult mai mult omega-6 și o mulțime de omega-9. Celulele noastre grase pot face grăsimi omega-9 din acizii grași, grăsimi pe care nu le ardem și există și o cantitate mare de acizi grași omega-9 în untură, grăsime de slănină, grăsime de pui, unt .
Cel mai bun "ulei de omega-9" este uleiul de cătină. Dacă sunteți slab, atunci uleiul de cătină vă poate ajuta să puneți kilogramele pe care le aveți în minus.
Dacă există o problemă inerentă cu omega-9 în alimentația voastră, alta decât măncatul prea mult, este faptul că acești acizi grași tind să devină râncezi atunci când sunt expuși la aer.
Șeful beneficiilor pentru sănătatea omega-9 este creșterea în greutate. Unii sportivi, în special luptătorii, iau suplimente de omega-9 pentru a "lua în greutate". Dacă urmați un program de exerciții, nu veți avea probleme în a scăpa de  greutatea pe care o câștigați consumând acizi grași Omega 9.

 

 

Sorry, no posts matched your criteria.