SUPLIMENTE ACIZI GRAȘI ESENȚIALI

Lumea medicală a precizat că există cinci substanțe esențiale pentru o bună activitate a creierului și o viață sănătoasă. Care sunt substanțele ce își asumă această imensă responsabilitate? Le vom prezenta pe scurt:

- Glucoză – considerată și combustibilul creierului;
- Acizii grași esențiali -ce ne antrenează mintea;
- Fosfolipidele sunt responsabile de revigorarea creierului și îmbunătățirea memoriei, iar aminoacizii au rolul de mesageri ai creierului;
- Vitaminele și mineralele au fost porecliți nutrienții inteligenței.

Suplimente Acizi Grasi EsentialiDupă această scurtă incursiune în cele mai importante elemente, ce asigură buna funcționare a mecanismului nostru din interior, astăzi ne vom concentra atenția pe acizii grași esențiali, porecliți și „grăsimea vieții”.

Creierul și organismul nostru au nevoie de grăsime pentru a funcționa eficient și a ne oferi o stare bună de sănătate atât fizică, cât și mentală. Vorbim aici de acizii grași esențiali polisaturați Omega 3, Omega 6 și acidul gras monosaturat Omega 9.

Facem o precizare încă de la început. Omega 9 nu reprezintă un acid gras esențial, pentru că organismul nostru îl poate fabrica, față de Omega 3 și Omega 6 care nu pot fi sintetizate de corpul nostru. Acest lucru nu înseamnă cu nu joacă un rol de important în organismul nostru, reușind în anumite cazuri să preia funcțiile acizilor grași Omega 3 și Omega 6.

Principalul acid Omega 6 este acidul linoleic, iar în cazul acidului gras Omega 9 este vorba despre de acidul oleic. Scena alimentației nu poate fi completă, fără cei mai importanți reprezentanți ai acizilor grași Omega 3 care sunt DHA (acidul docosahexaenoic) și EPA (acidul eicosapentaenoic).

Cum organismul nostru nu poate sintetiza Omega 3 și Omega 6, responsabilitatea cade pe noi în a-i asigura organismului nostru cantitatea optimă de acizi grași esențiali.

Înainte de a descoperi ce alimente ne pot ajuta să acumulăm dozele optime de Omega 3, Omega 6 și Omega 9, trebuie să vă spunem o informație prețioasă pentru sănătatea noastră.

Astăzi, comunitatea științifică a început să aprecieze că este nevoie de un echilibru de Omega 3 și Omega 6 în corpul nostru. Mai bine spus, în organismul nostru Omega 3 și Omega 6 ar trebui să se regăsească în proporții egale pentru menținerea sănătății. Vom aprofunda acest subiect extrem de interesant și vital pentru calitatea vieții noastre, într-un articol separat.

După această scurtă paranteză, revenim cu o întrebare. Ce alimente trebuie să se regăsească în covata de bunătăți? Este vorba de trei actori principali:

- Pește oceanici de apă rece – hering, macrou, somon,, ton, ficat de cod etc. Ai putem include icrele roșii și icrele negre;
- Uleiuri - uleiuri din semințe de floarea-soarelui, ulei de măsline, ulei de șofran, ulei de primulă, ulei de rapiță, ulei de limba-mielului, ulei de cânepă, ulei de rapiță, ulei de semințe de coacăze negre etc;
- Semințe - semințe de cânepă, semințe de floarea-soarelui, semințele de în, semințe de dovleac, semințe de chia, semințe de susan etc.

Această listă trebuie completată cu, năut, linte, alge marine, gălbenuș de ou, avocado și organe de animale (creier, măduvă etc).

În afară de o alimentație bogată în acizi grași, pe piață veți găsi și suplimente (ulei de pește) de Omega 3, Omega 6 și Omega 9 sub mai multe forme, de la capsule și tablete, la forma lichidă.

După cum este firesc, în continuare, vom prezenta câteva exemple de întrebuințări terapeutice ale suplimentelor de Omega 3, Omega 6 și Omega 9.

Ce beneficii îți aduc suplimentele de Omega 3?

- are capacitatea de a reduce riscul infarctului miocardic;
- stimulează sistemul nervos al copilului și îi îmbunătățește capacitatea intelectuală;
- are capacitatea de a reduce colesterolul cu până la 60%;
- asigură buna funcționare a sistemului nostru nervos.

Ce beneficii îți aduc suplimentele de Omega 6?

- acționează ca o barieră ce protejează celulele de viruși, bacterii, toxine, agenți alergeni. În plus, acizii grași Omega 6 împiedică acțiunea radicalilor liberi;
- acizii grași Omega 6 joacă un rol important în menținerea echilibrului hormonal;
- au capacitatea de a distruge toxinele de pe suprafața pielii, din plămâni, rinichi sau din tractul gastro-intestinal;
- ameliorează simptomele schizofreniei.

Ce beneficii îți aduc suplimentele de vitamina Omega 9?

- combate probleme ale pielii precum acneea, eczeme etc;
- ameliorează sindromul premenstrual;
- vă ajută să luptați împotriva alergiilor;
- luptă împotriva diabetului și cancerului.

După cum am putut observa, acești acizi grași acționează pe întreaga noastră harta anatomică și nu degeaba sunt considerați elemente vitale pentru îmbunătățirea calității vieții.

Chiar dacă este vorba despre suplimente de acizi grași esențiali, administrarea lor trebuie făcută sub îndrumarea și observația unui medic, pentru a nu ne pune în nici un moment sănătatea în pericol.

Aproape de final trebuie să reținem un lucru deosebit de important. Omega 3, Omega 6 și Omega 9 au fost denumite și grăsimile inteligente, pentru că ele au gândire proprie și concep cele mai bune strategii pentru a ne apără și menține starea noastră de sănătate fizică și mentală.

Sorry, no posts matched your criteria.