Cele mai potrivite exerciții fizice pentru o inimă sănătoasă

Bolile cardiovasculare reprezintă în continuare principala cauză a decesului atât în rândul bârbaților, cât și în rândul femeilor. Stilul de viață sedentar stă la baza bolilor de inimă, însă prin respectarea unui program regulat de exerciții fizice, bolile de inimă pot fi prevenite și controlate în mod eficient.

Cât de utile sunt exercițiile fizice în bolile de inimă?

Întâi de toate, exercițiile fizice efectuate în mod regulat consolidează inima și sistemul cardiovascular, îmbunătățesc tonusul muscular și forța, consolidează oasele, îmbunătățesc circulația oxigenului în organism, cresc rezistența, astfel încât o persoană să poată depune mai mult efort fără să obosească și fără să aibă probleme cu respirația, ajută la controlarea greutății și la pierderea în greutate, reduc stresul, tensiunea, anxietatea și depresia, îmbunătățesc somnul și oferă o stare de relaxare. Nu există niciun medicament în toată lumea care să ofere toate aceste beneficii. Exercițiile fizice regulate previn atacurile de cord și salvează viața. Se poate afirma că un program de exerciții structurat și supravegheat poate îmbunătăți sănătatea și calitatea vieții.

Persoanele care suferă de unele afecțiuni medicale sau urmează un tratament medicamentos pe bază de prescripție medicală trebuie să discute cu medicul înainte de a începe un program de exerciții fizice. Clinica Medoterapy oferă consulații cardiologice pentru a evalua starea unui pacient care prezintă simptome specifice afecțiunilor cardiovasculare sau care are deja un diagnostic în acest sens. Mai ales înainte de începerea unui program de exerciții fizice, este foarte important să luați anumite măsuri de precauție dacă aveți probleme cu inima sau dacă ați avut simptome de insuficiență cardiacă. Specialiștii în cardiologie vă pot supune unei serii de teste pentru a se asigura că puteți efectua în siguranță exerciții fizice. Pacienții care au fost diagnosticați cu o afecțiune cardiovasculară ar trebui să efecteuze exerciții fizice sub supravegherea unui terapeut fizic pentru a maximiza siguranța și eficacitatea.

 Care sunt cele mai sigure exerciții pentru persoanele care suferă de boli de inimă?

În general, sunt recomandate exercițiile aerobice, până la 20-30 de minute, cel puțin de 3-4 ori pe săptămână până când veți reuși să efectuați exerciții fizice în fiecare zi. Întotdeauna, trebuie să vă asigurați că programul de exerciții include câteva minute de încălzire și câteva minute de răcire.

Înainte de începerea programului de exerciții fizice, încălzirea este obligatorie deoarece ajută organismul să își ridice temperatura de bază pentru a se pregăti astfel de un efort mai consistent. Ca rezultat, inima poate funcționa mai eficient și mușchii sunt mai flexibili și se contractă mai bine. Astfel, scad simțitor șansele de accidente și de răniri. Încălzirea poate consta în câteva exerciții de întindere sau în 5-10 minute de exerciții efectuate la o intensitate mai mică.

În timpul programului de exerciții, pentru cele mai bune rezultate, vă puteți monitoriza ritmul cardiac și intensitatea și odihniți-vă ori de câte ori este necesar.

Finalizați programul de exerciții cu o răcire care presupune fie mișcări ușoare de întindere, mersul pe loc sau 5-10 minute de exerciții efectuate la intensitate scăzută. Răcirea ajută inima și organismul să revină treptat din ritmul intens al antrenamentului și, de asemenea, aduce ritmul cardiac și tensiunea arterială înapoi la nivelul de odihnă.

Nu sunt recomandate exercițiile izometrice cum ar fi flotările și abdomenele, deoarece sunt asociate cu menținerea respirației și cu un efort excesiv, iar acest lucru afectează tensiunea arterială. Persoanele care suferă de boli cardiovasculare nu trebuie să își țină niciodată respirația.

De asemenea, temperatura extremă, nivelul de umiditate din atmosferă sau presiunea atmosferică scăzută nu sunt cele mai bune condiții pentru efectuarea exercițiilor fizice. Temperatura extremă, fie prea cald, fie prea rece, afectează circulația și vă face să obosiți mult mai repede. Evitați dușurile fierbinți sau reci și sauna, mai ales după exerciții fizice. Temperaturile extreme suprasolicită inima.

Întrerupeți programul de exerciții fizice dacă simțiți dureri în piept, slăbiciune, amețeală, presiune sau durere în piept, la nivelul gâtului, brațelor sau umerilor. Dacă veți continua programul de exerciții în ciuda acestor semne de avertizare, este posibil să provocați prea mult stres asupra inimii.

 

 


Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*