DESPRE OMEGA 3 6 9

Probabil ați auzit termenii "acid gras" și "omega 3" înainte, dar știți ce este un acid gras sau de ce corpul are nevoie de el? Care sunt diferitele tipuri de acizi grași, în ce alimente le puteți găsi în mod natural și cât de mult corpul are nevoie de acești acizi grași pentru a trăi o viață lungă, sănătoasă?

despre omega 3 6 9

Acizii grași sunt importanți pentru ca toate sistemele organismului să funcționeze normal, incluzând pielea, sistemul respirator, sistemul circulator, creierul și organele. Există doi acizi grași, numiți acizi grași esențiali (EFA), pe care corpul vostru nu îi produce singur. EFA trebuie să fie ingerate. Cei doi acizi grași esențiali pe care organismul uman nu îi pot produce sunt acidul gras omega-3 și acidul gras omega-6, care sunt importanți pentru dezvoltarea creierului, funcția sistemului imunitar și reglarea tensiunii arteriale.

Omega-3 și acizii grași omega-6 sunt frecvent căutați, deoarece organismele noastre nu pot produce singure aceste substanțe, de aceea se numesc "esențiali". De obicei, ele provin din plante și uleiuri de pește. Un studiu recent sugerează că până la 10% din toate suplimentele consumate sunt acizi grași omega-3 de la suplimentele de ulei de pește.

Amintiți-vă că organismele noastre produc acizi grași omega-9 pe cont propriu, deci nu este nevoie să exagerați, dar puteți înlocui unele dintre celelalte uleiuri și grăsimi din dieta voastră cu aceste ocazii. Acidul gras Omega-9, care este un acid oleic, poate fi găsit în ulei de măsline (extra virgin sau virgin), măsline, avocado, ulei de floarea soarelui, migdale, ulei de susan, fistic, alune și macadamia.

Iată câteva informații despre cele mai importante produse care conțin acizi grași omega-3, omega-6 și omega-9:

Cele mai bune alimente Omega-3:

Macrou
Uleiul de in
Ulei de pește de somon
sardine
Seminte de in
ulei de ficat de cod
ulei de semințe de cânepă
ulei de germeni de grâu
legume cu frunze verzi
Nuci
semințe chia
cereale
Somonul
Hering
Ton
Pește alb

Cele mai bune alimente Omega- 6:

Șofran
Semințe crude
Germene de grâu
Semințe de struguri
Ulei de floarea soarelui
Uleiul de semințe de soia
Ulei de porumb
Uleiul de nuc
Ulei din semințe de bumbac
Ulei de soia
ulei de susan

Cele mai bune alimente Omega-9:

floarea-soarelui
alună
Șofran
Nuci de macadamia
Ulei de soia
Ulei de măsline
Ulei de rapiță
Unt de migdale
Ulei de avocado

Ce trebuie să știm despre Omega 3 6 9!

Omega-3 și omega-6 sunt acizi grași polinesaturați care diferă una de cealaltă în structura și funcția chimică. Dieta modernă conține puține surse de omega-3, în principal grăsimea peștelui rece de apă, cum ar fi somonul, sardinele, heringul, macrou, codul negru și albastrul. Nucile și semințele de in, conțin un precursor omega-3, acidul alfa-linolenic (ALA), care poate fi transformat de organism. Există două tipuri de omega-3 critice: acidul eicosapentaenoic (EPA) și docosahexaenoic (DHA), care constituie blocurile pentru hormoni care controlează funcția imună, coagularea sângelui și creșterea celulelor, precum și componentele membranelor celulare.

Acizi grași Omega-3 sunt abundenți în dieta de alimente neprocesate și în cazul în care animalele pășunate mănâncă iarbă. Dimpotrivă, dietele occidentale de astăzi sunt supraîncărcate cu omega-6, în principal în uleiurile extrase din semințe și fructe cu coajă lemnoasă și din carnea animalelor care sunt hrănite cu cereale. Uleiul vegetal rafinat, în special uleiul de soia, este utilizat în alimentele fast-food, cele mai multe gustări, biscuiți, prajituri și dulciuri sunt principala sursă de exces de omega-6 din dietă.

Hormonii derivați din acizii grași omega-6 tind să crească inflamația (o componentă importantă a răspunsului imun), coagularea sângelui și proliferarea celulelor, în timp ce hormonii din acizii grași omega-3 au efectul opus. Avem nevoie de amândouă aceste grăsimi esențiale în echilibrul corect. Mulți experți în nutriție consideră că, înainte de a ne baza atât de mult pe alimentele procesate, oamenii au consumat acizi grași omega-3 și omega-6 în cantități aproximativ egale. Dar astăzi majoritatea celor din America de Nord și europenii obțin prea mult omega-6 și nu sunt suficienți omega-3. Acest dezechilibru poate explica creșterea astmului, boala coronariană, multe forme de cancer, boli autoimune și boli neurodegenerative, toate despre care se crede că rezultă din inflamația inadecvată a organismului.

Acizii grași Omega-9 pot aduce beneficii sănătății, ajutând la scăderea colesterolului LDL ("colesterolul rău") și la creșterea colesterolului HDL (" colesterolul bun"). Acești acizi grași pot juca, de asemenea, un rol în controlul zahărului din sânge. Dar organismul poate face aceste grăsimi așa cum are nevoie; nu trebuie să le suplimentezi. În suplimentele omega-3 care includ omega-9, "9" doar ocupă spațiu. Singurul care trebuie luat este omega-3.

Despre omega 3 6 9 - Ce sunt aceşti acizi grași?

Despre omega 3 6 9 - Omega-3

Acidul gras omega-3 (acidul alfa-linolenic) este un acid gras esențial, care joacă un rol important în funcționarea creierului și te poate ajuta să lupți împotriva bolilor cardiovasculare. Se recomandă o dietă în care peștele gras, cum ar fi somonul, heringul, sardinele și tonul, sunt consumate cel puțin de două ori pe săptămână.

Beneficii de sănătate ale acidului gras omega-3

Cercetările privind beneficiile pentru sănătate ale acidului gras omega-3 au arătat că poate fi utilă susținerea următoarelor afecțiuni:

Astm
Diabetul
Artrita
Osteoporoza
Unele tipuri de cancer
Tulburări ale pielii
Colesterol ridicat
Tensiune arterială ridicată
Tulburări de atenție
Tulburări depresive
Degenerescența maculară
Dificultăți digestive

Despre omega 3 6 9 – Omega 6?

Acidul gras omega-6 (Acid linoleic) combinat cu acidul gras omega-3 produce multe dintre beneficiile de sănătate descrise mai sus, dar cea mai dificilă parte din jocul de acizi grași este ca este cel mai bine să le mananci în cantitate potrivită.

Ar trebui să mănânci cam de două ori mai mult omega-6 decât omega-3, astfel încât raportul omega-6 la omega-3 este de 2: 1, dar în lumea de astăzi a fast-food-ului, înghețatelor și gustărilor cu calorii înalte, nu mai puțin frecvente pentru majoritatea oamenilor este de a obține aproximativ de 15 ori mai mult omega-6 decât omega-3. Consumul de omega-6 și omega-3 în proporții greșite poate nega efectele benefice pentru sănătate.

Cele mai bune surse de omega-6 sunt semințele, fructele cu coajă lemnoasă și boabele și legumele cu frunze verzi, cum ar fi salata verde, broccoli, purslane și kale și în anumite uleiuri vegetale crude. Trebuie avut grijă să utilizați uleiuri vegetale presate la rece, deoarece gătitul distruge beneficiile acizilor grași.

Despre omega 3 6 9 – Omega 9

Omega-9, sau oleic mononesaturat și acid stearic, este un acid gras esențial produs natural de către organism ori de câte ori sunt suficienți acizi grași esențiali Omega 3 și 6.

Cu toate acestea, dacă nu aveți suficiente omega 3 și omega 6, atunci trebuie să obțineți omega 9 din dieta dumneavoastră. Acest acid gras joacă un rol benefic în promovarea sănătății inimii prin susținerea unor niveluri sănătoase, echilibrate ale colesterolului și îmbunătățirea funcției imunitare.

Ce este EPA și DHA?       

În organism, acizii grași omega-3 sunt transformați în DHA și EPA (acid docosahexaenoic și, respectiv, acid eicosapentaenoic). DHA și EPA sunt grăsimi foarte nesaturate, care joacă un rol foarte important în dezvoltarea vederii și în funcția creierului la sugari.

Un studiu a constatat cantități semnificativ mai scăzute de EPA în celulele pacienților care au încercat să se sinucidă, sugerând că acizii grași omega-3 pot juca de fapt un rol în prevenirea sinuciderilor. Lipsa DHA a fost asociată cu boala Alzheimer, tulburări de atenție, fenilcetonurie, fibroză chistică și alte boli. Algele verzi verzi sunt o sursa buna de EPA si DHA.

Obțineți echilibrul acizilor grași Omega 3, Omega 6 și Omega 9

Acizii grași Omega, cunoscuți si sub denumirea de acizi grași esențiali (EFA), sunt grăsimile sănătoase sau "bune" pe care noi toti trebuie sa ne sprijinim pentru funcționarea normală a tuturor țesuturilor din organism. Deși organismul poate produce unele grăsimi, nu poate prodyce două grăsimi esențiale importante: acizii grași omega-3 și omega-6.

În timp ce obținerea cantităților adecvate de acizi grași esențiali poate promova o stare bună de sănătate, este important să obțineți raportul adecvat între grăsimile omega-3 și omega-6.

O dietă tipică include aproximativ de 10 ori mai multă grăsime omega-6 decât omega-3, atunci când dietele noastre ar trebui să ofere cantități egale de fiecare. Un echilibru bun între omega-3 și omega-6 poate îmbunătăți sănătatea articulațiilor, sănătatea cardiovasculară, alergiile, imunitatea, echilibrul hormonal, inteligența, performanța atletică, sănătatea sistemului nervos și mai mult de 1.000 de alte acțiuni biologice.

Acizii grași Omega-3 se regăsesc în surse animale, cum ar fi somonul și alți pești grași. Suplimentele pentru uleiul de pește sunt bogate în EPA și DHA (ambele omega-3). Uleiul de semințe de in este cea mai bună sursă vegetariană de omega-3 (furnizând ALA).

Suplimentarea EFA este ideală pentru cei care doresc să elimine presupunerile de a obține echilibrul optim dintre acizii grași omega-3 și omega-6. Nu toți acizii grași omega-6 sunt aceiași. Acidul linoleic este o formă de omega-6 găsită în uleiurile de gătit, dar o formă mai de dorit de omega-6 este acidul linolenic gamma, care se găsește în uleiul de primulă, coacăze negre și ulei de borago. Acidul oleic, un ulei de omega-9 din canola și in, este o grăsime mononesaturată care nu este considerată "esențială", dar poate juca un rol în scăderea nivelului de colesterol.

Formulele combinate de ulei sunt o modalitate foarte bună de a obține un amestec echilibrat de EFA. De asemenea, sunt disponibile produse care conțin amestec EFA pentru toate nevoile individuale.

Acizii grași Omega 3-6-9 sunt unul dintre cele mai populare suplimente de pe piață. De obicei derivate din uleiuri de plante și de pește, sunt bine cercetate și relativ libere de efectele secundare.

Acizii grași au mai multe roluri în organism. În plus, față de a fi componenta primară a grăsimilor depozitate, ele servesc, de asemenea, ca blocuri de construcție importante ale membranelor celulare și reglează procesele inflamatorii

Există două tipuri principale de acizi grași: saturați și nesaturați. Grasimile saturate, care sunt solide la temperatura camerei, veți găsi la animale și plante tropicale. Grasimile nesaturate, care sunt de obicei lichide la temperatura camerei, veți găsi în legume, semințe și pești grași.

Grasimile nesaturate sunt clasificate fie ca grasimi polinesaturate, care includ in principal acizi grași omega-3 și omega-6 sau grasimi mononesaturate, care contin acizi grași omega-9.

Surse naturale de Omega 9

Omega 3 6 9 vegetal

  S-a vorbit mult timp despre faptul că grăsimea înseamnă automat boală, de aceea reacția oamenilor obișnuiți a fost că au început să evite în a consuma tot ce conținea cuvântul ”gras” printre ingrediente. Cu toate acestea, în încercarea lor de a trăi cât mai sănătos, au ignorat acizii grași […] mai mult »

Suplimente-Omega

Omega 3 6 9. Cum se administrează corect

  Peste tot, în jurul nostru, lumea vorbește despre cum să trăiască mai sănătos, și cam toți susțin același lucru: acizii grași polinesaturați, combinați cu cât mai multă mișcare contribuie din plin la starea de bine a organismului nostru. Există numeroase surse de naturale de acizi grași polinesaturați dar, din […] mai mult »

Rolul Omega 3 si Omega 6 in dezvoltarea copilului

Omega 3 6 9 pentru copii

  Am auzit cu toții de beneficiile pe care le aduc acizii grași la starea bună de sănătate a organismului. În această categorie intră și acizii grași polinesaturați (unde se află și mai cunoscuții acizi omega 3 și 6), care au caracteristica principală faptul că nu pot fi sintetizați de […] mai mult »

Despre Acizi Grasi esentiali Omega 3 6 9

Omega 3 6 9 contraindicații

Cu toții ne dorim mai sănătos, iar în jurul nostru sunt numai ”specialiști” care își tot dau cu presupusul despre ce ar trebui să facem sau să nu facem pentru împlinirea acestui deziderat. Mai întâi ni s-a spus că grăsimea înseamnă boală, iar oamenii au început să caute și să […] mai mult »