ACIZI GRAȘI OMEGA 9

Știai că există și acizii grași Omega 9? Cumva, toate tipurile de acizi grași nesaturați au legătură între ei și se influențează reciproc. De data asta, vom afla mai multe despre Omega 9, despre legăturile cu Omega 3 și Omega 6, dar și despre cum putem să suplinim lipsa acestor lipide esențiale organismului.

Acizi Grasi Esentiali Omega 9Ce sunt acizii grași nesaturați Omega 9?

Acizii grași sau omega reprezintă substanțe organice cu caracter chimic, parte din lipide. În general, acizii grași reprezintă o sursă de energie, sursă care poate fi procurată prin grăsimile din alimentație, dar și prin suplimentele alimentare existente pe piață.

Acizii grași fac parte din grăsimile simple saturate (acestea, la temperaturi scăzute, au un conținut solid, însă la temperaturi mari, devin lichide), dar și din grăsimile simple nesaturate (grăsimi ce au un conținut lichid, indiferent de temperatură). La grăsimile nesaturate intră și acizii grași esențiali – cei care nu pot fi sintetizați de organism, însă sunt necesari (e vorba despre Omega 3, Omega 6).

Dintre tipurile de acizi grași enumerați mai sus, cei buni sunt cei nesaturați, ce se întâlnesc predominant în uleiuri vegetale, pește gras sau semințe oleaginoase.

Omega 9 este un acid monosaturat oleaginos, un acid gras nu atât de esențial, produs natural de către organism, atunci când există cantități destule de Omega 3 și Omega 6. Așadar, dacă ai o dietă bogată în Omega 6 și Omega 3, vei avea resursele necesare, în organism și pentru producerea de Omega 9. Dacă Omega 3 și Omega 6 lipsesc din dietă, atunci trebuie să îți iei aportul de Omega 9 separat.

Aflând ce anume fac acizii grași, vom ști și ce anume să schimbăm în alimentație, în așa fel încât să ajungem la dieta ideală, în care există un nivel optim de Omega 3 și Omega 6.

Surse de Omega 9

Printre cele mai întâlnite surse de omega 9 sunt:

  • uleiul de canola;
  • uleiul de măsline;
  • uleiul de arahide;
  • uleiul de floarea-soarelui;
  • alune de pădure;
  • caju;
  • migdale;
  • avocado;
  • pui;
  • măsline;
  • ulei de susan;
  • fistic;
  • nuci;
  • ouă.

Beneficiile Omega 9 asupra sănătății

Ajută la păstrarea sănătoasă a inimii, la nivelul bun al colesterolului și la controlul glicemiei în sânge. Cu toate că nu are un impact la fel de pregnant precum Omega 3 sau Omega 6, Omega 9 reușește să aducă beneficii pentru:

  • colesterol – luptă împotriva celui ”rău” și ajută colesterolul ”bun” să se dezvolte;
  • inima – prin eliminarea grăsimii depuse pe artere, ce ar putea duce la atac de cord sau la atac cerebral;
  • luptă împotriva bolilor inflamatorii;
  • ajută la întărirea imunității;
  • protejează arterele;
  • reduce rezistența la insulină a diabeticilor;
  • oferă protecție împotriva unor tipuri de cancer.

Studiile au arătat că Omega 9 protejează foarte bine inima de problemele ce pot apărea. Creșterea consumului de Omega 9, ca substitut al grăsimilor saturate din alimentație, duce la efecte benefice împotriva bolilor de inimă, problemelor metabolice și îmbunătățește sănătatea în general.

Simptome deficiență de acizi grași Omega 9

Simptomele pot include:

  • eczeme și erupții ale pielii;
  • mătreața;
  • căderea părului;
  • sterilitate la bărbați;
  • descuamarea degetelor;
  • piele uscată;
  • ochi uscați;
  • bătăi ale inimii neregulate;
  • dorința de a mânca alimente bogate în lipide;
  • dureri articulare.

Despre suplimentele de acizi grași Omega 9

De regulă, suplimentele alimentare conțin amestecuri de diferite uleiuri vegetale, semințe sau extract de plante ce oferă doza ideală nu doar de Omega 9, ci și de Omega 3 sau Omega 6.

Toți acești acizi grași sunt necesari pentru menținerea sănătății inimii, a sistemului nervos, a unui metabolism mereu în mișcare, dar și pentru o piele ”fericită”. De asemenea, suplimentele mai pot fi folosite pentru combaterea depresiei, rezistenței la stres, funcționarea creierului la capacități optime sau pentru reducerea colesterolului rău și a trigliceridelor.

Doza zilnică de Omega 9

Doza recomandată de Omega 9 se stabilește de către medicul curant. De regulă, un adult poate lua 1-2 comprimate de 3 ori pe zi, însă doza diferă de la tratament, la tratament.

De regulă, suplimentele pe bază de acizii grași Omega 3, Omega 6 și Omega 9 sunt indicați pentru o protecție antioxidantă, pentru astm; afecțiuni pulmonare cronice, obstructive (bronșite, pleurezie, emfizem), cancer de piele, de prostată, plămân, sân sau colo-rectal; mențin echilibrul hormonal în menopauză, dar sunt excelente și în durerile menstruale; combat glaucomul, cataracta; ajută în deficitul de atenție și hiperactivitate, depresie, schizofrenie, tulburări bipolare, meningită, anxietate, migrene; osteoporoză, artrită reumatoidă; psoriazis, lupus; litiază renală; infecții bacteriene, fungice sau virale; obezitate sau diabet.

Efecte adverse Omega 9

În cazul asimilării de Omega 3 și de Omega 6, pot exista diverse efecte adverse, precum creșterea riscului bolilor cardiovasculare sau creșterea inflamațiilor din organism, suplimentele de Omega 9 nu au dat niciun efect advers.

Știați că…

  • … nu trebuie să stopați consumul de lipide? Grăsimile au și ele rolul lor în organism, sunt eficiente pentru un organism mai sănătos, însă totul constă în cantitatea consumată. De regulă, consumul de uleiuri vegetale este excelent, însă nu se poate spune același lucru despre grăsimile vegetale hidrogenate sau parțial hidrogenate.
  • … Omega 9 ajută, împreună cu Omega 3 și Omega 6, la buna funcționare a creierului și a inimii.
  • … uleiul de pește conține nu doar Omega 3 și Omega 6, ci și Omega 9?
  • …. corpul uman poate să producă Omega 9, însă doar dacă are suficienți acizi grași de Omega 3 și Omega 6?

O alimentație echilibrată aduce aportul de acizi grași esențiali bunei funcționări a organismului. Însă lipsa meselor de pește sau a preparării felurilor de mâncare fără uleiuri vegetale, trebuie suplinită prin…suplimente. De regulă, suplimentele conțin Omega 3, Omega 6 și Omega 9.


Cu un Like vezi tot ce publicăm: