ACIZI GRAȘI OMEGA 6

Între lipidele pe care le consumăm zilnic, trebuie să își facă loc și acizii grași Omega 6. Din materialul următor vom afla de ce sunt ei atât de importanți, ce beneficii aduc, care este doza zilnică sau ce simptome apar când există deficiență de Omega 6 în organism.

Acizi Grasi Esentiali Omega 6Ce sunt acizii grași Omega 6?

Acizii grași, parte din lipide, reprezintă o sursă de energie, sursă care poate fi procurată prin grsimile din alimentație, dar și prin suplimentele alimentare existente pe piață. Acizii grași fac parte din grăsimile simple saturate (acestea, la temperaturi scăzute, au un conținut solid, însă la temperaturi mari, devin lichide), dar și din grăsimile simple nesaturate (grăsimi ce au un conținut lichid, indiferent de temperatură). La grăsimile nesaturate intră și acizii grași esențiali – cei care nu pot fi sintetizați de organism, însă sunt necesari (e vorba despre Omega 3, Omega 6).

Omega 6, la fel ca în cazul Omega 3, reprezintă o altă categorie de acizi grași polinesaturați, prezenți prin acidul linoleic (LA), acidul gamma-linoleic (GLA) și acidul arahidonic (ARA). LA, la fel ca în cazul Omega 3, este extrem de important pentru organism, pentru că nu poate fi produs de către acesta, așadar, trebuie să își ia cantitatea necesară din alimentație.

Surse de Omega 6

Patru uleiuri majore conțin Omega 6 – uleiul de palmier, de soia, de floarea soarelui și de soia.

Alte surse alimentare sunt:

  • puiul;
  • ouăle;
  • avocado;
  • nucile;
  • cerealele;
  • pâinea din grâu întreg;
  • alte tipuri de ulei – de cânepă, de in;
  • semințele de dovleac;
  • caju;
  • nuci pecan;
  • spirulina;
  • nuca de cocos.

Nucile sunt excelente atât ca gustări, cât și ca ingrediente pentru diverse preparate culinare. Semințele conțin fibre și proteine, pentru întărirea organsimului și pentru o floră intestinală sănătoasă. Avocado conține acizi grași buni pentru reducerea riscului de boli de inimă și accident vascular cerebral.

Beneficii asupra sănătății oferite de Omega 6

Acizii grași Omega 6 pot fi administrați pentru o serie de boli.

Neuropatia diabetică. Unele studii au arătat faptul că GLA luat timp de jumătate de an poate reduce simptomele în durerile date de neuropatia diabetică. Cei care au o glicemie normală resimt mai bine efectele tratamentului, decât cei cu glicemia mărită.

Artrita reumatoidă. Studiile au arătat că diverse uleiuri vegetale ajută la reducerea simptomelor artritei reumatoide: este vorba desre dureri, stările de rău, umflături. Beneficiile apar după 1-3 luni de la începerea tratamentului, în acest caz.

Alergiile. Acizii grași de Omega 6 au o istorie îndelungată în administrarea pentru prevenirea alergiilor. Femeile predispuse la alergii au un nivel scăzut de Omega 6 în laptele matern sau în sânge. De aceea, pentru combaterea stărilor neplăcute, pot fi administrate suplimente care să conțină diverși acizi grași. Însă, înainte de administrare, este nevoie de opinia specialistului. .

ADHD sau tulburarea hiperkinetica. Studiile au arătat că un copil care are ADHD deține resurse foarte mici de Omega 3 și Omega 6. Cele două tipuri de acizi grași sunt importante în funcțiile creierului. Odată depistată boala, se poate administra Omega 6, însă rezultatele studiilor arată că simptomele nu sunt ameliorate major în urma tratamentelor.

Cancerul la sân. Un studiu a arătat că femeile cu cancer la sân care au luat suplimente de Omega 6 au un răspuns mai bun la tratamentul împotriva bolii de care suferă. GLA inhibă activitatea tumorilor, le stomează evoluția. În cazul în care aveți probleme de acest gen, orice tratament pe care îl veți lua, indiferent că este naturist sau nu, trebuie să vă sfătuiți cu medicul curant.

Eczema. Uleiurile vegetale s-a arătat cu folos în caz de eczeme, reducând simptomele.

Hipertensiune arterială. Rezultatele incipiente ale unor studii au arătat faptul că persoanele care au primit tratament pe bază de Omega 6 au răspuns mai bine în hipertensiune arterială, comparativ cu cei care au luat placebo.

Simptomele menopauzei. Bufeurile specifice menopauzei au fost diminuate odată cu administrarea suplimentelor de Omega 6. Însă, de regulă, trebuie prescrise de medic.

Scleroză multiplă. Revenind la problemele creierului, există unele studii care atestă faptul că odată consumați acizii grași Omega 6 pe o perioadă de timp, sunt reduse riscurile îmbolnăvirii de scleroză multiplă.

Osteoporoza. Conform cercetărilor mondiale, oamenii care nu au acizi grași nesaturați în organism, sunt predispuși să dezvolte osteoporoza. Suplimentele luate odată ce boala este instalată au demonstrat existența unor îmbunătățiri ale sănătății – prin oprirea parțială din evoluție a bolii.

Sindromul premenstrual. Simptomele sindromului premenstrual s-au îmbunătățit în cazul femeilor care urmează o dietă bazată pe Omega 3 sau Omega 6.

Simptome deficiență de acizi grași Omega 6

Simptomele prin care se poate depista lipsa acizilor grași de Omega 6 nu se diferă de semnele lipsei Omega 3. În principiu, deficiența de Omega 6 se manifestă prin depresii, uscarea pielii, slăbirea concentrației sau dezvoltarea stărilor de anxietate.

Despre suplimentele de acizi grași Omega 6

De regulă, suplimentele conțin atât Omega 3, cât și Omega 6. Printre suplimente se regăsește spirulina, algă verde-albăstruie cu diverse indicații terapeutice. Tratamentele conțin doze de ulei de pește, ulei de in, ulei de Borago sau ulei de cânepă.

Doza zilnică de Omega 6

Doza recomandată de Omega 6 se stabilește de către medicul curant. De regulă, un adult poate lua până la 2 comprimate de 3 ori pe zi, însă doza diferă de la tratament, la tratament.

Este important de reținut faptul că pentru asimilarea corectă a acizilor grași Omega 6, organismul are nevoie de vitamine și minerale: vitamina PP, vitamina B6, vitamina C, magneziu sau zinc.

De regulă, suplimentele pe bază de acizii grași Omega 3, Omega 6 sunt indicați pentru o protecție antioxidantă, pentru astm; afecțiuni pulmonare cronice, obstructive (bronșite, pleurezie, emfizem), cancer de piele, de prostată, plămân, sân sau colo-rectal; mențin echilibrul hormonal în menopauză, dar sunt excelente și în durerile menstruale; combat glaucomul, cataracta; ajută în deficitul de atenție și hiperactivitate, depresie, schizofrenie, tulburări bipolare, meningită, anxietate, migrene; osteoporoză, artrită reumatoidă; psoriazis, lupus; litiază renală; infecții bacteriene, fungice sau virale; obezitate sau diabet.

Efecte adverse Omega 6

Omega 6 este un subiect dezbătut intens la nivel științific, din cauza potențialelor efecte dăunătoare a acestor tipuri de acizi grași. Omega 6 ar răspunde de inflamații la nivelul organismului și ar crește riscul cardiovascular. Pe de altă parte, există alte voci care atestă că părți ale Omega 6 generează molecule antiinflamatorii.

Din cauza regimurilor alimentare haotice, Omega 6 este consumat în cantități foarte mari – el găsindu-se în uleiurile cu care se prepară mâncarea. Problema constă în faptul că uleiurile vegetale sunt rafinate, iar cantitatea adăugată este una îngrijorător de consistentă.

Așadar, o proporție corectă între consumul de Omega 3 și Omega 6 menține sănătatea organismului, ajutându-l. Dacă acest echilibru este destabilizat, există riscul apariției complicațiilor.

Știați că…

  • … Omega 6 este indicat pentru femeile însărcinate sau care alăptează? Acizii grași, în general, sunt foarte buni pentru bebeluș, pentru dezvoltarea neuronală, de aceea, mama trebuie să dea celui mic, prin laptele matern, toți nutrienții de care el are nevoie pentru a se dezvolta sănătos.
  • …. cu ajutorul Omega 3, ajută la prevenirea apariției bolilor de inimă sau pentru o bună funcționare a creierului?
  • ….consumat în cantități mai mari decât necesarul, Omega 6 poate să crească riscul bolilor inflamatorii?

Cu un Like vezi tot ce publicăm: