ACIZI GRAȘI OMEGA 3 6 9

Probabil ai auzit până acum de ”acizi grași”, ”omega”, ”omega 3”, însă nu știi exact ce reprezintă aceste substanțe și nici ce fac ele în organism. Știi să faci diferența între diferitele tipuri de acizi grași, ce alimente îi conțin, cât de mult are nevoie organismul de ei? Vei afla răspunsurile la întrebările tale din materialul următor.

Acizii grași sau Omega sunt foarte importanți pentru ca toate sistemele din organism să funcționeze corect, normal, inclusiv pielea, sistemul respirator, sistemul circulator, creierul sau diferitele organe. Și totuși.. ce sunt acizii grași?

Acizii grași sau Omega reprezintă substanțe organice cu caracter chimic, parte din lipide. În general, acizii grași reprezintă o sursă de energie, sursă care poate fi procurată prin grăsimile din alimentație, dar și prin suplimentele alimentare existente pe piață.

Acizii grași fac parte din grăsimile simple saturate (acestea, la temperaturi scăzute, au un conținut solid, însă la temperaturi mari, devin lichide), dar și din grăsimile simple nesaturate (grăsimi ce au un conținut lichid, indiferent de temperatură). La grăsimile nesaturate intră și acizii grași esențiali – cei care nu pot fi sintetizați de organism, însă sunt necesari (e vorba despre Omega 3, Omega 6).

Dintre tipurile de acizi grași enumerați mai sus, cei buni sunt cei nesaturați, ce se întâlnesc predominant în uleiuri vegetale, pește gras sau semințe oleaginoase.

Despre acizii grași esențiali

Despre Acizi Grasi esentiali Omega 3 6 9Nutriționiștii spun că acizii grași esențiali sunt formați din Omega 3 și Omega 6 din motive bine stabilite. Corpul uman are nevoie de multe lucruri pentru a funcționa cum trebuie, de la realizarea unui organism puternic, până la menținerea sănătoasă a celulelor nervoase. Grăsimile de care avem nevoie pentru funcționarea corectă a organismului nu pot fi produse de om, de aceea trebuie asimilate din mâncare.

Aceste grăsimi polisaturate au o importanță majoră: studiile au arătat că ajută la scăderea riscului de boli cardiovasculare. Alte studii au sugerat faptul că aceste grăsimi pot proteja un om de diabet de tip II, de boala Alzheimer și de diferitele forme de demență instalate odată cu înaintarea în vârstă.

Ce sunt acizii grași Omega 3?

Acizii grași Omega 3 sunt foarte importanți în funcționarea bună a sistemului neurologic și pot ajuta în combaterea unor boli precum cele de inimă. Asociația Americană a Inimii recomandă ca dieta alimentară zilnică să includă surse de Omega 3: pește gras – somon, hering, sardine sau ton – cel puțin de două ori pe săptămână.

În timp ce aceste alimente sunt extrem de bogate în acizii grași Omega 3, ele dețin pericolul contaminării cu mercur – așadar, trebuie să ai grijă de ceea ce scrie pe ambalajul peștelui cumpărat la conservă, din magazin.

Ce beneficii aduc acizii grași Omega 3? Ei sunt utili în bolile precum: astmul, diabetul, colesterolul mărit, artrita, osteoporoza, unele tipuri de cancer, probleme ale pielii, tensiune mărită, probleme de atenție, probleme depresive, probleme digestive sau probleme de vedere.

Care sunt sursele de acizi grași Omega 3? Acestea sunt: grâul întreg, semințele de Chia, spirulina, verdețurile cu frunze mari, diferitele uleiuri vegetale, semințele de dovleac, alunele sau semințele de muștar.

Ce sunt acizii grași Omega 6?

Acizii grași Omega 6, combinați cu Omega 3 produc multe beneficii descrise mai sus, însă cel mai important este să fie consumați în cantități corecte.

Ar trebui să consumi de două ori mai mulți acizi grași Omega 6 decât Omega 3, însă, din cauza vremurilor pe care le trăim, din cauza atâtor surse de mâncare nesănătoasă, Omega 6 este consumată poate chiar și în cantități de 15 ori mai mari decât Omega 3.

Studii realizate de centrele din întreaga lume au arătat faptul că acizii grași consumați în cantități mari față de necesitate, ar putea aduce efecte negative asupra sănătății.

Cele mai bune surse de Omega 6 sunt semințele, nucile,grâul și verdețurile în foi, precum leușteanul, broccoli, dar și uleiurile vegetale.

Ce sunt acizii grași Omega 9?

Omega 9 este un acid monosaturat oleaginos, un acid gras nu atât de esențial, produs natural de către organism, atunci când există cantități destule de Omega 3 și Omega 6. Așadar, dacă ai o dietă bogată în Omega 6 și Omega 3, vei avea resursele necesare, în organism și pentru producerea de Omega 9. Dacă Omega 3 și Omega 6 lipsesc din dietă, atunci trebuie să îți iei aportul de Omega 9 separat.

În mod normal, Omega 9 se găsește în: avocado, alune de pădure, migdale, fistic, uleiuri.

Aflând ce anume fac acizii grași, vom ști și ce anume să schimbăm în alimentație, în așa fel încât să ajungem la dieta ideală, în care există un nivel optim de Omega 3 și Omega 6.

Surse naturale de acizi grași

Surse naturale de Acizi Grasi EsentialiSchimbă untul cu uleiurile nesaturate. Grăsimile saturate, provenite din surse animale, cresc nivelul de colesterol – lucru ce duce la blocarea arterelor. Pe de altă parte grăsimile nesaturate din uleiuri vegetale, nuci și pește pot să scadă nivelul colesterolul.

Prin ”înlocuirea” grăsimilor saturate cu grăsimi nesaturate, îți îmbunătățești considerabil sănătatea. Iată ce poți face pentru un stil de viață sănătos:

  • uleiul de canola sau un alt tip de ulei vegetal poate fi o opțiune pentru înlocuirea untului în gătit;
  • uleiul de măsline este foarte bun peste o salată proaspătă de legume;
  • folosește uleiurile vegetale la dressinguri.

Adaugă nuci în meniul zilnic. Nucile sunt excelente în Omega 3 și Omega 6, motiv pentru care sunt surse esențiale pentru a menține la distanță bolile cardiovasculare. În 2010, au fost analizate rezultatele a patru studii din SUA, în urma cărora s-a constatat că un consum constant, săptămânal de nuci ajută la scăderea riscului de boală coronariană, cu până la 8,3%.

Nucile sunt bune și ca gustări între mese, dar și ca ingrediente în diverse preparate: salată cu nuci, pui la cuptor cu nuci și usturoi.

Nu uita de porția de pește! Trebuie să adaugi constant (de două ori pe săptămână) o porție de pește, pentru sănătatea ta. Preparat în fel și chip, acesta este bogat în Omega 3, protejând inima și ajutând colesterolul bun să îl învingă pe cel ”rău”.

Asociația Americană a Inimii recomandă ca persoanele cu probleme de inimă să mănânce, de asemenea, pește, de două ori pe săptămână. Sursele trebuie să fie unele sigure, ”bio”, pentru a îndepărta teama conținutului de mercur în pește.

Omega – ținta oricărei mese. Mamele ar trebui să fie extrem de atente cu meniul pe care îl fac celor mici. Există o multitudine de alimente bogate în Omega, însă toate acestea trebuie procurate din surse care să garanteze că produsele sunt ecologice.

Despre suplimentele de acizi grași esențiali

Suplimente Acizi Grasi EsentialiPe piața suplimentelor naturiste, sunt tot felul de pilule ce conțin Omega 3, Omega 6 în cantități ideale, realizate din uleiul de pește. În acest mod, se poate realiza un echilibru de astfel de nutrienți în cazul în care există deficit.

De regulă, suplimentele se dau copiilor la indicația medicului, iar adulții pot lua nu mai mult de 3 grame de capsule de acizi grași Omega 3 pe zi.

De regulă, suplimentele pe bază de acizii grași Omega 3, Omega 6 sunt indicați pentru o protecție antioxidantă, pentru astm; afecțiuni pulmonare cronice, obstructive (bronșite, pleurezie, emfizem), cancer de piele, de prostată, plămân, sân sau colo-rectal; mențin echilibrul hormonal în menopauză, dar sunt excelente și în durerile menstruale; combat glaucomul, cataracta; ajută în deficitul de atenție și hiperactivitate, depresie, schizofrenie, tulburări bipolare, meningită, anxietate, migrene; osteoporoză, artrită reumatoidă; psoriazis, lupus; litiază renală; infecții bacteriene, fungice sau virale; obezitate sau diabet.

Problema peștelui contaminat

Din cauza poluării în general, a metalelor grele transportate pe apă, din cauza naufragierii unor vase cu diverse substanțe toxice, peștii au de suferit, modificându-se calitatea lor. Mercurul este cea mai întâlnită toxină apărută în vietățile acvatice, motiv pentru care există rețineri de consum al peștelui la nivel mondial. Însă există soluții – peștii din crescătorii îndeplinesc standardele cerute de calitate, aceasta fiind o soluție și o alternativă pentru stabilirea unui meniu sănătos.

Acizii grași nesaturați sunt o sursă inepuizabilă de sănătate, ajută mult organismul și îl mențin sănătos. În cazul în care alimentația nu o permite, suplimentele sunt și ele indicate pentru un aport de Omega 3 sau Omega 6 și Omega 9 mărit. Însă, de regulă, alimentația trebuie să reprezinte principala sursă de nutrienți. Printre cele mai întâlnite beneficii ale consumului de acizi grași nesaturați se numără combaterea colesterolului ”rău”, a celui care se depune pe artere, combaterea bolilor de inimă sau a diabetului de tip II.


Cu un Like vezi tot ce publicăm: